duminică, 22 aprilie 2012

Iată unde ajung datele noastre personale: Parlamentul European a aprobat controversatul acord UE-SUA privind transferul de date despre pasageri


Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg, a aprobat joi,19 aprilie,  controversatul acord privind transferul de date personale despre pasagerii europeni către autorităţile americane, vot salutat imediat de Comisia Europeană.
Acordul stabileşte condiţiile juridice şi acoperă aspecte cum ar fi perioadele de stocare a datelor, utilizarea lor, garanţiile de protecţie a datelor şi căile de atac administrative şi judiciare. Acordul va înlocui actuala înţelegere provizorie în vigoare din 2007.
Acordul UE-SUA privind folosirea şi transferul datelor pasagerilor (PNR) a fost adoptat cu 409 voturi ‘pentru’, 226 ‘împotrivă’ şi 33 de abţineri. O minoritate semnificativă de deputaţi a votat împotriva acordului din cauza preocupărilor privind garanţiile de protecţie a datelor. Deputaţii au respins o propunere de a se adresa Curţii Europene de Justiţie.
În urma votului, raportorul în acest dosar, eurodeputata olandeză Sophie in’t Veld (ALDE), şi-a retras numele din raport. “Decizia Parlamentului European nu reflectă recomandarea mea. Prin urmare, am ales să mă distanţez de decizie.
Este dezamăgitor faptul că, după 9 ani de negocieri cu prietenii şi aliaţii noştri cei mai apropiaţi, SUA, avem un acord care nu beneficiază decât de un sprijin reticent din partea unui Parlament divizat”, a explicat ea. Comisia de libertăţi civile a Parlamentului European (LIBE) adoptase la 27 martie acordul, în pofida opoziţiei ferme a însăşi raportoarei Sophie in’t Veld.
Conform noului acord, autorităţile americane vor păstra datele PNR într-o bază de date activă până la 5 ani. După primele 6 luni, toate informaţiile care ar putea fi folosite pentru identificarea unui pasager vor fi “depersonalizate”, ceea ce înseamnă că informaţii precum numele pasagerului sau datele de contact vor fi codificate.
După primii 5 ani, datele vor fi mutate într-o “bază de date pasivă” unde se vor păstra până la 10 ani, cu cerinţe mai stricte de acces pentru oficialii americani. Ulterior, potrivit acordului, datele vor fi pe deplin “anonime”, prin eliminarea tuturor informaţiilor care ar putea servi la identificarea pasagerilor. Datele referitoare la orice caz specific vor fi păstrate într-o bază activă de date PNR până când ancheta este arhivată.
Datele PNR vor fi folosite în principal pentru a preveni, detecta, investiga şi combate terorismul şi infracţiunile grave transnaţionale. Infracţiunile transnaţionale sunt definite ca infracţiuni pedepsite cu închisoare de la 3 ani sau mai mult, în conformitate cu legislaţia Statelor Unite. Datele PNR vor servi, de asemenea, “la identificarea persoanelor care devin obiectul unor investigaţii sau examinări mai amănunţite”.
Date sensibile, cum ar fi cele care dezvăluie originea etnică, convingeri religioase, sănătatea fizică sau psihică sau orientarea sexuală a unui pasager, vor putea fi utilizate numai în situaţii excepţionale, atunci când viaţa unei persoane este în pericol.
Aceste date sunt cel mai frecvent legate de alegerea unei mese in funcţie de religie sau de solicitarea de asistenţă medicală. Aceste date vor fi accesate numai de la caz la caz şi vor fi şterse definitiv după 30 de zile de la primire, cu excepţia cazului în care sunt folosite pentru o anumită anchetă.
În cazul în datele le sunt utilizate abuziv, cetăţenii UE vor avea dreptul la căi de atac administrative şi judiciare, în conformitate cu legislaţia Statelor Unite. Ei vor avea, de asemenea, dreptul de acces la propriile date PNR şi de a solicita rectificarea lor de către Departamentul de Securitate Internă (DHS), inclusiv posibilitatea de ştergere, în cazul în care informaţiile sunt inexacte.
Datele PNR sunt colectate de către transportatorii aerieni în timpul procesului de rezervare şi includ nume, adrese, detalii privind cardurile de credit şi numărul locului pasagerilor aerieni. În conformitate cu legislaţia SUA, companiile aeriene sunt obligate să pună aceste date la dispoziţia Departamentul de Securitate Internă înainte de plecarea pasagerilor. Acest lucru este valabil pentru zboruri către sau din Statele Unite.
În luna mai 2010, Parlamentul a amânat votul privind un acord PNR cu SUA, în vigoare cu titlu provizoriu începând cu anul 2007, în principal datorită preocupărilor privind protecţia datelor. Atunci, deputaţii europeni au cerut Comisiei Europene să negocieze un nou acord, ceea ce s-a întâmplat în 2011.
Parlamentul European a adoptat un acord PNR cu Australia în octombrie 2011. UE negociază în prezent un acord PNR cu Canada.
Miniştrii europeni ai Justiţiei şi Afacerilor Interne vor adopta acest acord la 26 aprilie. Noul text înlocuieşte acordul din 2007 şi va fi aplicabil pe o perioadă de 7 ani.
Comsiarul european pentru afaceri interne, Cecilia Malstrom, a salutat imediat votul din Parmentul European. “Este un acord de care cele trei instituţii UE pot fi mândre”, a afirmat ea, citată într-un comunicat.

luni, 12 martie 2012

Către toate ONG-urile Anti-Cip: la Ministerul Sănătăţii se reia discuţia despre cardul de sănătate cu cip. Veniţi la dezbateri să modificăm proiectul de lege


MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
CABINET MINISTRU
Str. CristianPopisteanu nr.1-3, Sector 1, Bucureşti, Telefon: 021.30.72.690, Fax: 021. 312.49.16
Invitaţie

In perioada următoare, Ministerul Sănătăţii va demara o serie de consultări pentru elaborarea noului proiect legislativ privind organizarea şi funcţionarea sistemului sanitar, dar şi pentru revizuirea pachetului de servicii de bază acordat asiguraţilor.
Având în vedere importanţa socială a acestor reglementări, precum şi interesul manifestat de toate structurile sociale, considerăm necesară implicarea acestora în stabilirea măsurilor de reorganizare ale sistemului în vederea rezolvării principalelor probleme cu care acesta se confruntă, respectiv dezechilibrul financiar şi nivelul nesatisfăcător al calităţii serviciilor medicale.
Pentru realizarea acestor deziderate, Ministerul Sănătăţii propune următoarele etape de parcurs:
>       Constituirea unui comitet consultativ format din reprezentanţi ai principalelor instituţii şi organizaţii interesate în organizarea sistemului sanitar: Ministerul Sănătăţii, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmaciştilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, Ordinul Asistenţilor Medicali din România, Comisia Prezidenţială, sindicate reprezentative la nivel naţional, asociaţii ale pacienţilor reprezentative la nivel naţional, alţi reprezentanţi ai societăţii civile;
>       Constituirea unui grup de lucru format din experţi în domeniu, reprezentanţi ai organizaţiilor care au atribuţii în domeniul sănătăţii;
>      Desfăşurarea unei serii de întâlniri cu reprezentaţi ai societăţii civile, ai comisiilor de specialitate din Parlamentul României, precum şi ai partidelor parlamentare, cu scopul de a cunoaşte aşteptările pe care societatea le are de
la acest proces de reorganizare, dar şi propunerile care ar putea duce la satisfacerea acestora;
>       Evaluarea deficienţelor generate de actualele prevederi legislative;
>       Elaborarea proiectului de lege de către grupul de lucru, pe baza datelor menţionate mai sus, într-un interval de maxim 6 luni;
>       Punerea în dezbatere publică a proiectului legislativ timp de 30 zile;
>       Înaintarea proiectului legislativ către Guvern, şi către Parlamentul României pentru dezbatere pentru aprobare;
Pentru conturarea noii configuraţii a proiectului legislativ, Ministerul Sănătăţii propune, spre consultare, următoarele teme majore:
>       Reorganizarea sistemului de asigurări de sănătate obligatorii şi voluntare şi revizuirea pachetului de servicii de bază acordat asiguraţilor în conformitate cu propunerile experţilor NICE;
>       Modalităţi de realizare a echilibrului financiar şi asigurarea accesibilităţii echitabile la servicii medicale;
>       Reorganizarea unităţilor spitaliceşti;
>       Dezvoltarea sistemului de asistenţă medicală de urgenţă;
>       Reorganizarea sectorului de asistenţă medicală primară pentru creşterea rolului acestuia în cunoaşterea stării de sănătate a populaţiei, prevenirii îmbolnăvirilor, precum şi a rolului de filtru în faţa asistenţei medicale de specialitate;
>       Evaluarea şi controlul calităţii serviciilor medicale;
>       Orice altă problemă pe care partenerii de dialog o vor considera importantă în vederea reorganizării cu succes a sistemului de sănătate;
Modalitatea de colaborare:
> Organizarea dezbaterilor cu reprezentaţii tuturor instituţiilor/organizaţiilor implicate sau interesate în acest proiect, pe baza propunerilor înaintate conform machetei:
Probleme
Propuneri
Argumentari

-         Utilizarea unei astfel de machete ne va permite prelucrarea mult mai facilă a materialelor colectate în vederea utilizării acestora la elaborarea proiectului legii;
-         Pentru buna organizare şi desfăşurare a dezbaterii, fiecare participant va nominaliza maximum 3 reprezentanţi;
-         Programul şi chestionarele de dezbateri vor fi postate pe pagina de web a Ministerului Sănătăţii, www.ms.gov.ro, până miercuri, 25 ianuarie 2012
>       Publicarea pe pagina de web a Ministerului Sănătăţii, www.ms.gov.ro a propunerilor rezultate din dezbateri;
>       Informarea periodică a cetăţenilor, prin mijloacele de informare media, asupra derulării procesului de elaborare a legii;
RITLI Ladislau,
MINISTRU
                            APROB,
                                                                                                                      SECRETAR DE STAT 
                                                                     VASILE CEPOI
CALENDAR DE CONSULTARE
pentru elaborarea noului proiect legislativ privind organizarea şi funcţionarea sistemului sanitar şi pentru revizuirea pachetului de servicii de bază acordat asiguraţilor

Nr. Crt.
Invitaţi – Instituţie/Organizaţie
Data/ora
Colegiului Medicilor din România,Colegiului Medicilor Dentişti din România,Colegiului Farmaciştilor din România
Colegiul Psihologilor dinRomania
Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România
26.01.2012,ora 15.00
Confederaţii sindicale reprezentative la nivel naţional (Confederaţia Naţională Sindicală “CNS Cartel ALFA”, Confederaţia Sindicatelor Democratice din România, Blocul Naţional Sindical, Confederaţia Naţională a Sindicatelor Libere din România – Frăţia, Confederaţia Sindicală Naţională MERIDIAN)31.01.2012, ora 15.00
  1.  
Asociaţia Română a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM), Asociatia Producatorilor de Medicamente Generice din România( APMGR), Asociatiei Distribuitorilor de Medicamente din Romania(ADMR).01.02.2012, ora 15.00
  1.  
Asociaţii reprezentative ale pacienţilor (Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România – COPAC, Alianţa Naţională pentru Boli Rare, Asociaţia Pacienţilor cu Afecţiuni Hepatice din România, Asociaţia Transplantaţilor din România, Federaţia Asociaţiilor Diabeticilor din România, Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer din România, , Uniunea Naţională a Organizaţiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA – UNOPA).02.02.2012, ora 15.00
  1.  
Confederaţii patronale reprezentative la nivel naţional (Patronatul Naţional Român, Confederaţia Patronală din Industrie, Servicii şi Comerţ, Confederaţia Naţională a Patronatului Român, Consiliul National al Patronilor din România, Consiliul National al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, Uniunea Generală a Industriaşilor din România, Uniunea Naţională a Patronatelor cu Capital Privat din România)8.02.2012, ora 15.00
  1.  
Organizaţii reprezentative ale societăţii civile: Alianta pentru Sanatate din Romania, Asociaţia Academia de Advocacy, Federaţia Naţională a Pensionarilor din România, Societatea Nationala de Medicina Familiei, Federatia “Solidaritatea Sanitara” din Romania, Asociaţia Naţională pentru protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, Societatea Academică din Romania, Federația Patronatelor Farmaceutice din Romania, Asociatia Femeilor Antrepenor9.02.2012, ora 15.00
Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare dinRomania– UNSAR13.02.2012, ora 15.00
  1.  
Academia de Stiinţe Medicale din RomâniaUMF “Carol Davila” BucureştiUMF ”Iuliu Haţieganu”Cluj-Napoca
UMF “Grigore T. Popa”Iaşi
UMF “Victor Babeş” Timişoara
UMF Tîrgu Mureş
UMFCraiova
Universitatea “Ovidius”Constanţa
Universitatea Dunărea de Jos Galaţi
Universitatea “Vasile Goldiş”Arad
Universitatea “Petre Andrei”Iaşi
Universitatea “Titu Maiorescu” Bucureşti
Universitatea “Lucian Blaga” Sibiu
Universitatea “Transilvania”Braşov
Universitatea din Oradea
14.02.2012, ora 15.00
Asociaţia Spitalelor din România-Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti-Institutul Clinic Fundeni
-Spitalul Clinic de Urgenta Bucuresti
-Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii “Grigore Alexandrescu”
-Spitalul Clinic de Urgenta “Sfantul Ioan Bucuresti”
-Spitalul Clinic De Urgenta “Bagdasar-Arseni”, Bucuresti
-Spitalul Clinic De Urgenta “Sf. Pantelimon”, Bucuresti
-Spitalul Clinic Sfanta Maria, Bucuresti
-Spitalul Clinic de Urgențe Oftalmologice din București
-Spitalul Clinic Judetean de Urgente Sf. SpiridonIasi
-Spitalul Clinic Judetean de UrgentaCluj-Napoca
-Spitalul Clinic Judetean de UrgentaTimisoara
-Spitalul Clinic Judetean de UrgentaCraiova
-Spitalul Clinic JudeteanConstanta
-Spitalul Clinic de Psihiatrie SocolaIasi
15.02.2012, ora 15.00
  1.  
AMCHAM  RomâniaAsociatia “Local American Working Group” – LAWG16.02.2012, ora 15.00
  1.  
Asociaţia Oraşelor din România, Asociaţia Municipiilor din România21.02.2012, ora 15.00
  1.  
Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România22.02.2012, ora 15.00
  1.  
Asociaţia Comunelor din România23.02.2012, ora 15.00
  1.  
Comisiile de specialitate reunite ale Parlamentului RomânieiCamera Deputaţilorşi Senat – 28.02.2012
  1.  
Structurile de specialitate ale formaţiunilor politice29.02.2012, ora 15.00
  1.  
Alte asociaţii/organizaţii/instituţii care au solicitat participarea01.03.2012, ora 15