vineri, 31 decembrie 2010

Criza financiara incetineste implementarea mijloacelor de control electronic ale Noii Ordini Mondiale

Guvernul a decis să amâne pe termen nedefinit introducerea cărţii electronice de identitate, document care trebuia să fie emis începând cu anul 2011, invocând lipsa condiţiilor tehnice şi financiare şi nevoia unei “proceduri simplificate” care să evite încălcarea altor termene de eliberare a actului.
 
Termenul prevăzut iniţial pentru introducerea acestui document era de 1 ianuarie 2003 , prelungit succesiv de Executiv până la 1 ianuarie 2006, ulterior până la 1 ianuarie 2009 şi, în final, până la 1 ianuarie 2011.
Extinderea termenului a fost explicată de fiecare dată prin faptul că îndeplinirea acestui obiectiv este condiţionată de modernizarea Sistemului Naţional Informatic de Evidenţă a Populaţiei şi că platforma-pilot de constituire a sistemului informatic pentru emiterea cărţii electronice de identitate va fi realizată începând cu 1 iulie 2010.
Prin ordonanţă de urgenţă aprobată la finalul acestui an, Guvernul a decis însă să abroge atât termenul de 1 ianuarie 2011 prevăzut pentru introducerea cărţii electronice de identitate, cât şi data de 1 iulie 2010 stabilită pentru realizarea platformei-pilot de constituire a sistemului informatic de emitere, hotărând că aceste două termene vor fi fixate la un moment dat, prin hotărâre de guvern.
În aceste condiţii, Guvernul a mai decis că asigurarea instituţiilor publice cu echipamente şi programe informatice specifice va fi realizată în termen de 18 luni de la data punerii în circulaţie a cărţii electronice de identitate în municipiile reşedinţă de judeţ, în 3 ani de la această dată în celelalte municipii şi oraşe şi în 4 ani de la această dată în comune.
Sursa : mediafax.ro

In America, pretul permisului de conducere s-a dublat datorita inserarii cipurilor in document


The price of Queensland driver's licences is set to more than double as the state embraces new chip technology.
The new licences, embedded with a computer chip, will be introduced in Toowoomba before the end of this year, before becoming available across the state by the end of 2011.
Special biometric imaging will replace the current polaroid photo on laminated licences.
"The laminate driver's licences currently in use across Queensland have been in existence for almost 25 years and are in need of a major overhaul," Transport Minister Rachel Nolan said.
The price of a new five-year licence will initially rise from $73.30 to $96.05, before escalating again to $152.50 in 2014, an overall increase of 108 per cent.
The cost will be even greater for truck drivers who will need a separate heavy vehicle licence under the new system.
The price increase is the latest hit for the state's drivers, after hefty registration cost increases came into effect last year, while the government scrapped the fuel subsidy.
brisbanetimes.com.au reported last year at how the new licence would begin rolling out in 2010.
RACQ spokesman Gary Fites said the price hike was justified given the new security for motorists.
''We can see a more justifiable price rise in this given for what is essentially for a new and improved product compared with far less justification for the toll increases and the sorts of registration increases we've seen,'' Mr Fites said.
''This is something people pay for every five years. It's not hitting them every year, and it's not hitting them every time they fill up at the [bowser].
''We would have more concern if we were paying that sort of increase for essentially the same product.''
The biometric cameras needed in Queensland Transport offices and police stations will cost the state government $10,000 each to install and operate.
Smart licences have been six years in the planning and it is expected to take a further five before the rollout is complete.
Drivers will not be forced to switch to the new licences but will instead wait until their old ones expire.
Cards will still display traditional licencing information such as the licence number, name, date of birth, gender and height, address, class of licence and expiry date but the on-board microchip can be programmed with further data.
The chip will hold digital versions of the displayed information as well as digital certificates to prove the authenticity of the card as well as a "record of access" to show who has accessed information contained on the chip.
Security features on the new cards include facial recognition technology which links the card to an image, signature storage, high tech encryption and a PIN code which the cardholder must enter to allow authorities access to the information stored on the card.
Authorities have said only Queensland and interstate police, transport compliance officers and driver licensing authorities will be able to access information stored on the chip.
"Even police will need a court order to access the information," Ms Nolan said.
Drivers will have a 16-point hologram taken of their face, which will be stored in a central information system.
"That makes it virtually impossible for someone else to come along later and try to get a fake licence in your name," the minister said.
Ms Nolan said the new look licences were designed to protect the tens of thousands of victims of personal identity fraud in Queensland each year.

marți, 21 decembrie 2010

Cardurile RFID intra si in Romania. Cine garanteaza securitatea portofelelor electronice ?


S-a mai făcut un pas înainte către închisoarea electronică globală. Zilele trecute ne minunam la vizionarea clipului pus pe youtube, despre hoții ce atentează la portofelele electronice ale americanilor.

Practic, un hoț cibernetic poate accesa cu ușurință datele cardului bancar ale oricărui utilizator care a avut proasta inspirație să achiziționeze un astfel de card.

Pentru aceasta, hoțul de buzunare electronice nu are nevoie decât de un cititor RFID (mascat într-o mapă eventual) și de un laptop, pentru a colecta datele cardurilor RFID și a le clona. Ca să nu mai spunem de faptul că, dacă are la dispoziție un dispozitiv POS- de tip RFID (cum sunt cele de la metrou), poate încasa bani instant (dacă a furat în prealabil și algoritmul de criptare al cardului bănci, sau eventual a furat un cititor RFID plasat public).

Întrebarea mea este, într-o țară în care phising-ul și clonarea de carduri au devenit sportul național favorit al infractorilor, ce succes vor avea noile carduri, și cum li se garantează posesorilor acestora recuperarea banilor în caz de fraudă ? Cum dovedește un păgubit faptul că banii ce i-au fost sustrași (sume de până în 100 de lei per tranzacție) i-au fost luați prin fraudă, din greșeală sau fără voia lui ?!

Azi, circulând cu metroul, am văzut agățate de barele de susținere pentru pasageri, reclame mobile pentru aceste noi carduri cu tehnologie RFID.
Îmi amintesc că, inițial refuzam cardurile per ansamblu (orice carduri), apoi, le-am refuzat pe cele cu cip, în favoarea celor cu bandă magnetică. Astăzi, între multele rele, dacă am fi puși să alegem între cele cu cip și cele cu tehnologie RFID, le-am alege, bineânțeles (în lipsă de alternative), pe cele cu CIP.

Societatea de consum impune omului ”modern” compromisuri după compromisuri. Am acceptat cărți de identitate din plastic în locul buletinelor de hârtie, deși mulți s-au opus (și se opun încă) folosirii acestora.

Acum, vin și cărțile de indentitate electronice, din care putem alege între cele fără cip, cele cu cip, și cele cu cip și RFID.

Pas cu pas, oamenii acceptă compromisul, iar până când vom ajunge să fim puși în situația de a alege între cardurile cu cip și RFID și cipul sub piele.

Concluzia este că, dacă vom accepta în continuare aceleași soluții de compromis, în timp, vom ajunge acolo unde vor să ne ducă artizanii Noii Ordini Mondiale. La sclavia electronică, a oamenilor-numere, înseriați și însemnați cu cipuri, ca animalele de pe stradă.

Ne-având acces la mass-media, nu avem decât o singură soluție de a ne opune. Informarea de la om la om, publicitate și informare prin metode de ”gherilă urbană”.

Revin aici cu ideea și rugămintea ca fiecare dintre noi, cei ce conștientizează pericolul acestor noi tehnologii, să facă un minim efort pentru a duce campaqnia de informare acolo unde se deplasează, mișcă sau trăiește. Personal, eu am permanent în buzunar o rolă de abțipilduri cu mesajul REFUZĂ DOCUMENTELE CU CIP, pe care le lipesc pe oriunde trec, prin oraș.

Dacă în București ar fi cel puțin 10 oameni la fel de determinați, campania de informare ar deveni (prin acumulare) un fenomen contagios, care ar naște cu adevărat o dezbatere publică, ar suscita interesul oamenilor, le-ar atrage cu adevărat atenția, i-ar face să își pună întrebări.

Alegerea este a fiecăruia dintre noi. Dar, A ȘTI ȘI A NU ACȚIONA, ESTE SUPREMA LAȘITATE.

Mihai Rapcea