joi, 27 septembrie 2012

Un nou pas în controlul societăţii: introducerea cipurilor la animale


Manifestaţiile de protest ale crescătorilor de animale din Franţa sunt trecute sub tăcere de mass-media aservită ocultei mondiale
Începând cu anul 2006, mulţi crescători de animale din Franţa şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la instituirea obligativităţii de a introduce cipuri la animale, măsură care la vremea respectivă se prefigura a fi introdusă de către statul francez. Anul următor, în mod explicit, Parlamentul european a susţinut utilitatea şi eficacitatea cipării animalelor, aspect consemnat în raportul consultativ din 13 decembrie 2007: „deputaţii solicită Comisiei europene să prezinte cel mai târziu la finele anului 2009 un raport referitor la trasabilitatea electronică individuală din domeniul agroindustrial din perspectiva combaterii maladiilor.“
Trasabilitatea, noul termen introdus pentru inducerea ideii de securitate şi calitate în domeniul creşterii animalelor se referă însă mai degrabă la posibilitatea identificării şi urmăririi animalelor pe tot parcursul vieţii lor, prin ataşarea unor sisteme de urmărire. Aşa cum afirmă Christine Foissac, membră a organizaţiei franceze Să nu cipăm (Faut pas pucer), „tehnologia pune accentul pe ideea inviolabilităţii pentru a oferi garanţii asupra trasabilităţii, o noţiune totalmente artificială şi care în realitate se substituie calităţii. Trasabilitatea, despre care se afirmă că ar fi indispensabilă agroindustriei, oferă însă o siguranţă iluzorie, deoarece însăşi această industrie este deseori la originea crizelor sanitare (de exemplu: boala vacii nebune).“
După trei ani, la 1 iulie 2010, crescătorilor francezi de oi şi capre li s-a impus ataşarea „cerceilor“ electronici la urechile animalelor pe care le cresc. Aceşti „cercei“ conţin un cip RFID – în mod semnificativ, cuvântul francez pentru „cip“ este „pouce“ care mai înseamnă şi „purice“. Reglementările franceze oficiale prevăd ca până în anul 2013 toate animalele aflate sub îngrijirea crescătorilor particulari să aibă obligatoriu astfel de cipuri, ceea ce echivalează cu implementarea unui control total al producţiei de carne şi lapte. Aceasta se va produce sub paravanul oficial al necesităţii de supraveghere sanitară, pretinzându-se totodată că există şi unele avantaje şi facilităţi convenabile pentru crescătorii de vite.
Trasabilitatea, o super-cireaşă pe tortul controlului global
Trasabilitatea (de la verbul  to trace, „a urmări“ din limba engleză) este un nou concept din domeniul securităţii, născut odată cu crizele sanitare şi asociat ideii de siguranţă a consumatorilor şi a populaţiei în general, în contextul unor posibile epidemii de origine animală. Acesta este argumentul fluturat cu generozitate pentru a justifica toate măsurile de identificare în creşterea animalelor: tatuaj, însemnare cu „cercei“, dublă însemnare cu „cercei“ şi acum… cipare. Trasabilitatea administrativă, sub toate formele ei, este de fapt o păcăleală: oferă o securitate iluzorie, dar în schimb îi deposedează pe crescătorii de animale de propriile mecanisme de control.
Toate reglementările şi obligaţiile instituite timp de 20 de ani în domeniul creşterii animalelor au avut drept consecinţă directă creşterea taliei animalelor, diminuarea numărului şi răspândirii lor geografice. Această ocupaţie a fost profund modificată prin această „evoluţie“ forţată. Crescătorii particulari au fost practic somaţi să uite toate cunoştinţele acumulate şi transmise din generaţie în generaţie de mai bine de 1000 de ani, în favoarea unor metodologii aşa-zis „moderne“, prea puţin verificate prin experienţă.
În prezent, mulţi crescători de animale francezi refuză din principiu implementarea cipurilor şi conceptul de trasabilitate, considerând că o producţie strict localizată la fermele şi circuitele scurte de distribuţie proprie sunt mult mai adecvate pentru a conferi o siguranţă alimentară certă pentru consumatori. Unii crescătorii de animale sunt de părere că prin introducerea cipurilor şi mecanizarea pe care aceasta o induce, guvernul francez îi obligă să renunţe la principalul motiv pentru care au ales această meserie: acela de a avea o viaţă independentă, cât mai puţin constrânsă de reglementări industriale.
Lobby-ul pentru cipare
Grupurile de oameni de ştiinţă şi firme care dezvoltă şi comercializează aceste sisteme RFID sunt foarte active la nivel european şi fac presiuni în toate domeniile: sănătate, securitate, comerţ de animale de companie, iar mai nou şi creşterea animalelor, pentru a incita instanţele decizionale să ia măsuri ce impun ciparea.
Refuzul cipării
Crescătorii de animale francezi sunt convinşi că dacă sunt uniţi şi bine organizaţi vor putea fi  ascultaţi de administraţie şi Comisia Europeană şi, de asemenea, vor putea convinge şi alte organizaţii profesionale să spună „NU“ cipării animalelor: „Să creăm grupe de crescători, să facem presiuni prin toate mijloacele (în departamentele noastre, mai sus), informându-i pe toţi asupra refuzului nostru categoric de a introduce cipuri animalelor. Să ne organizăm pentru a-i susţine în faţa administraţiei pe toţi cei care vor refuza ciparea.“
În 2012, la invitaţia colectivului Să nu cipăm, la Tarn s-a ţinut reuniunea naţională franceză pentru refuzul cipării animalelor care a avut ca scop crearea de legături cu alte mişcări similare. Cu această ocazie a fost lansată o campanie împotriva cipării (în corelaţie cu revoltele împotriva cardurilor cu cipuri RFID utilizate în transporturile în comun sau împotriva nanotehnologiilor) şi s-a stabilit o zi naţională a acestor acţiuni: 17 februarie 2012.
La 20 aprilie 2011, colectivul Să nu cipăm a elaborat trei documente:
- apel pentru a refuza „puricii electronici“,
- declaraţie colectivă a crescătorilor de animale faţă de cipare şi
- luarea individuală de poziţie a crescătorilor.
Grupul Să nu cipăm a declarat: „În aceste zile, mai mulţi crescători de animale din sud-vestul Franţei şi-au declarat public refuzul de a instala noii «cercei» de identificare electronică la urechile caprelor şi oilor lor.“ Grupul susţine în totalitate acest demers şi îi invită şi pe alţi crescători de animale să se sustragă obligaţiei legale de a cipa animalele.
Aşadar, cei care îşi vor manifesta dezacordul în legătură cu respectiva lege vor trebui să se aştepte atât la represalii financiare (reducerea primelor care constituie o parte importantă a veniturilor lor) cât şi judiciare (diverse procese). Astfel, ei vor avea nevoie de susţinere materială, politică şi morală. Cel mai mare serviciu care li se poate face este de a solicita, oriunde este posibil, „dezbateri în legătură cu ravagiile pe care informatizarea le face în societate, la muncă sau în viaţa personală.“ Există la ora actuală dezbateri cu privire la multiplele constrângeri birocratice ce se materializează prin dispozitive de „înaltă tehnologie“ (cum ar fi chipurile RFID sau bornele biometrice etc) şi a căror utilizare este ferm respinsă.
În buletinul de iarnă din 2011, editat de asociaţia Să nu cipăm, intitulat Roboţii visează la oi electronice? se spune: „O turmă echipată cu «purici» electronici este o turmă care va fi administrată de un computer. Dar nimeni nu devine cioban sau crescător de vite pentru a ajunge să lucreze în spatele unui ecran şi nici pentru a urma procedurile standard inventate de pretinşi experţi. Creşterea animalelor nu este o uzină de carne destinată să producă în permanenţă cât mai mult şi cât mai repede.“
Această problemă nu-i priveşte doar pe crescătorii de animale: puţin câte puţin, pretutindeni (la locurile de muncă, în şcoli, spitale) totul se automatizează, în detrimentul grijei şi al atenţiei de care ar trebui să dea dovadă lucrătorii. Şi toate acestea pentru ca oamenii să fie cât mai uşor de controlat.
În maternităţi, nou-născuţii sunt echipaţi cu brăţări electronice dotate cu aceiaşi „purici“ electronici. În anumite şcoli, elevii care au card „fără contact“ [Contactless Card – smart card ce realizează comunicarea cu cititorul de carduri (ex. E-POS, ATM, cititor de bilete transport în comun etc.) şi care este folosit pentru plăţi rapide, deoarece cardul trebuie doar apropiat de cititorul de card, de unde şi denumirea de „contactless“ din limba engleză] sunt verificaţi la intrarea şi la ieşirea din şcoală, iar software-ul din dotarea şcolii de care aparţin le trimite automat mesaje părinţilor acestora pe telefonul mobil.
Cu aceste inovaţii care vizează „modernizarea“ şi realizarea de salturi în productivitate, activităţile umane sunt profund denaturate. Cei care le utilizează sunt mai uşor de controlat iar competenţa lor este pusă la îndoială. Într-o bună zi, clientului / administratului / pacientului / oii / caprei etc. i se va spune: „Îmi pare rău, dar computerul nu vrea“. La aceasta, noi răspundem: „Pardon, dar eu nu vreau computerul!“
La toate acestea ar trebui să declarăm încă de acum: „Nu dorim niciun fel de urmărire ca remediu la patologiile unui sistem aberant. Respingem ferm ideea de producţie în masă, fie că este vorba despre alimente sau de falsele nevoi pe care capitalismul industrial le-a creat. Dacă nu puteţi garanta că mâncarea vândută pe piaţa mondială nu este otravă, atunci piaţa este cea care trebuie restructurată, nu practicile agricole tradiţionale care nu sunt compatibile cu logica industrială. Dacă pare imposibil să ai încredere în ceea ce produc cei 900 000 de agricultori (ceva mai mult de 3% din populaţia activă din Franţa), nu considerăm că trebuie să fie controlaţi şi mai strict aceşti 3%, ci mai degrabă ar trebui să ne preocupe faptul că o societate în care atât de puţini oameni se ocupă de producerea hranei se află într-o stare de dezechilibru profund. Iar acest fapt pune totul sub semnul întrebării.“
Bineînţeles că este dificil să modificăm reglementările dictate de birocraţiile de care am devenit profund dependenţi din punct de vedere material. Însă ar trebui să ne îngrijoreze în egală măsură problema acestei dependenţe care apare în situaţia implementării cipurilor. În prezent, suntem cu toţii supravegheaţi: de la patron la beneficiar, de la agricultor la sportiv, de la funcţionar la artist. Totul este o formă de control şi supraveghere generalizată.
(va urma)

marți, 25 septembrie 2012

Guvernarea masonică planetară mai face un pas în România: vor să limiteze plățile în numerar între persoane fizice ! În curând, O SĂ LE INTERZICĂ, și vom putea plăti numai cu cardul – ce va fi înlocuit cu cipul din mână


Ministerul Finantelor analizeaza oportunitatea introducerii unui plafon pentru unele plati in numerar intre persoanele fizice si reduce plafoanele zilnice pentru firme la 1.000 de lei pe client si cel mult 5.000 de lei in total operatiuni cu numerar catre firme si populatie, afirma surse oficiale.
Astfel, firmele vor putea face plati in numerar catre companii sau persoane cel mult 5.000 de lei pe zi, de doua ori mai putin decat in prezent, iar plata catre un singur client va fi limitata la 1.000 de lei pe zi, de cinci ori sub pragul actual, au declarat sursele.
Platile efectuate de catre firme catre magazinele de tipul Cash&Carry vor fi de asemenea limitate, insa plafonul scade de la 10.000 lei la 5.000 de lei, inclusiv pentru platile fragmentate.
In prezent, o firma poate face intr-o zi plati in numerar catre o alta firma sau o persoana fizica de cel mult 5.000 de lei, iar valoarea cumulata a operatiunilor cu numerar nu poate depasi 10.000 de lei pe zi.
Aceste prevederi nu se refera la plata salariilor si a altor drepturi de personal.
Potrivit surselor citate, Ministerul Finantelor analizeaza oportunitatea introducerii unui plafon pentru unele plati in realizate intre persoanele fizice, mai ales in domenii care ar putea facilita evaziunea fiscala sau spalarea de bani.
Scaderea plafonului pentru firme vine in contextul introducerii sistemului TVA la incasare, care presupune colectarea taxei la momentul incasarii contravalorii livrarilor sau prestarilor efectuate, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la data emiterii facturii. Firmele obligate sa aplice aceasta decizie sunt cele cu o cifra de afaceri anuala inferioara plafonului de 2,25 milioane de lei.
Odata cu noul sistem de TVA, programat pentru 1 ianuarie 2013, toate companiile cu cifra de afaceri sub 2,25 milioane lei vor fi, teoretic, obligate sa achite facturile si sa incaseze contravaloarea facturilor emise prin virament bancar. In cazul in care obligatiile se sting prin plata in numerar se aplica sistemul de exigibilitate a TVA la facturare.
Firmele cu cifra de afaceri peste 2,25 milioane lei, care vor aplica in continuare sistemul TVA la facturare, nu vor putea sa-si deduca TVA-ul din relatia cu furnizorii care au o cifra de afaceri de sub 2,25 milioane lei decat dupa achitarea facturilor.
Reducerea plafoanelor pentru platile zilnice in numerar ar putea preintampina cazurile in care companiile mari ar forta furnizorii sa factureze cu plata in numerar, pentru ca exigibilitatea TVA sa devina automata si la rambursare pentru firma platitoare.
sursa: ziare.com

duminică, 23 septembrie 2012

Pași mărunți către Guvernarea Mondială Electronică: Ce contine dosarul electronic de sanatate si cand se face proiectul de 29 de mil. euro


Dosarul va contine istoricul informatiilor medicale relevante, adica diagnosticele, procedurile medicale si interventiile chirurgicale la care a fost supus pacientul, informatii despre problemele de sanatate relevante ale membrilor de familie ai pacientului, informatii privind cultura si religia pacientului si nu numai.
Peste 131 de milioane de lei costa realizarea proiectului dosarului electronic de sanatate. In acest an, pacientii vor avea reteta electronica si cardul electronic de sanatate (mai multe despre cardul electronic de sanatate AICI), pentru ca abia in 2013 sa fie operational si dosarul electronic de sanatate, ele vor putea fi folosite prin intermediul sistemului informatic unic integrat (SIUI), anunta Lucian Duta la sfarsitul mandatului de presedinte al Casei Nationale.
Avem reteta electronica si, declarativ, pana la sfarsitul anului 2012 vom avea si card de sanatate (potrivit HG publicate in M. Of, despre care am scris AICI).
Dosarul electronic de sanatate va stoca toate informatiile din istoricul medical al fiecaruia dintre noi, incepand cu vacciunurile, continuand cu analizele facute de-a lungul vietii, cu bolile cronice cu care traim, interventiile pe care le-am avut, tratamentele administrate, alergiile, intolerantele. Datele pe care medicul de familie le-a stocat pana acum intr-un set de fise, mai stufos pe masura ce imbatranim, vor fi transferate in dosarul electronic de sanatate. Insa acestea nu sunt singurele informatii stocate in dosarul de sanatate.
Punctual, dosarul electronic de sanatate va contine: datele de identificare ale pacientului, datele demografice care vor fi inregistrate si actualizate in dosar intr-un mod relevant din punct de vedere clinic. Mai departe, dosarul electronic va mai contine istoricul medical relevant al pacientului, adica informatii precum: date istorice care au legatura cu diagnosticele precedente, interventii chirurgicale si alte proceduri efectuate pacientului, precum si probleme de sanatate relevante ale membrilor de familie ai pacientului.
Dosarul electronic de sanatate va mai contine informatii privind consimtamintele date de pacient in timpul vietii (pentru donarea de organe, de exemplu), indicatii legale date de pacient in timpul vietii, precum si informatiile privind cultura si religia pacientului.
Acestea sunt datele prevazute in Caietul de Sarcini al licitatiei pentru “sistemul informatic integrat dosarul electronic de sanatate”, de altfel, cea mai importanta licitatie din proiectul dosarului electronic, despre care vom scrie in continuare.
Oficialii Casei Nationale ne-au explicat ca lista finala a informatiilor pe care le va contine dosarul electronic de sanatate va fi stabilita in urma consultarii organizatiilor profesionale de profil.
“Datele medicale pe care le va contine dosarul electronic sunt structurate, intr-o forma primara, in Caietul de Sarcini pentru achizitia sistemului, urmand ca datele efective care vor fi inregistrate sa fie identificate in perioada de analiza, in aceasta activitate fiind necesara consultarea si implicarea organizatiilor profesionale din domeniul medical”, au spus pentru ECONOMICA.NET oficialii CNAS.
Dosarul electronic de sanatate va gestiona inregistrarile medicale referitoare la asigurat, va mai gestiona istoricului pacientului cu relevanta medicala si nu in ultimul rand, dosarul electronic va furniza informatii relevante despre indicatiile, preferintele si consimtamintele date de pacient in timpul vietii, potrivit Caietului de Sarcini.
Proiectul dosarului electronic de sanatate costa peste 131 de milioane de lei
Pentru limpiditate, precizam de la inceput ca pentru realizarea proiectului dosarului electronic de sanatate, Casa Nationala a organizat licitatii pentru trei contracte.
I Punctual, cel mai important contract si cel mai controversat din acest proiect depaseste 130 de milioane de lei si vizeaza achizitionarea si implementarea sistemului informatic care sustine dosarul electronic. Contractul nu a fost inca atribuit.
II Un alt contract din proiectul dosarului electronic de sanatate vizeaza achizitionarea serviciilor de informare si publicitate pentru implementarea proiectului. Acest contract este estimat la 744.840, fara TVA si nu a fost inca atribuit.
III O alta licitatie din proiect vizeaza un contract pentru servicii de audit pentru implementarea sistemului dosarului electronic, contract de 730.000 de lei, fara TVA, care a fost atribuit de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
Povestea acestor contracte, in continuare.
I. Cel mai important contract in economia acestui proiect indraznet nu a fost inca atribuit
Oficialii Casei Nationale ne-au spus ca licitatia pentru sistemul informatic care sustine proiectul se afla in etapa de evaluare a ofertelor. Se intampla pe 13 iulie.
“Licitatia privind sistemul informatic integrat dosarul electronic de sanatate este in etapa de evaluare oferte”, au declarat pentru ECONOMICA.NET oficialii CNAS, pe 13 iulie.
Doua luni mai tarziu, pe 18 septembrie, oficialii Casei Nationale ne-au comunicat acelasi raspuns.
“Va comunicam ca licitatia privind serviciile pentru implementarea sistemului informatic integrat „Sistemului national dosarul electronic de sanatate” se afla in etapa de evaluare a ofertelor”, au spus oficialii CNAS, pentru ECONOMICA.NET, pe 18 septembrie.
De ce nu a fost atribuit pana acum, de vreme ce licitatia a fost demarata in august 2011? Pe scurt, iata epopeea licitatiilor pentru proiectul dosarului electronic de sanatate.
Istoria licitatiilor pentru atribuirea contractului de peste 130 de milioane de lei e lunga si complicata.
CNAS, in calitate de autoritate contractanta, a demarat licitatia pentru atribuirea contractului care vizeaza implementarea sistemului informatic care sustine dosarul electronic in august 2011. Vorbim de un acord-cadru, cu o durata de 24 de luni de la data atribuirii contractului, care sare de 130,90 de milioane de lei, fara TVA, din bani europeni (prin Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice).
Ofertantul cu cea mai avantajoasa din punct de vedere economic – functie de criteriile enuntate in Caietul de Sarcini – urma sa castige contractul, porivit anuntului de participare publicat in SEAP, pe care il puteti consulta AICI.
Prima procedura de achizitie a fost anulata insa de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), fara sa fie specificat in contestatie numele firmei care a contestat procedura la CNSC. Licitatia a fost reluata in noiembrie 2011. CNAS, in calitate de autoritate contractanta, a demarat in noiembrie 2011 o noua licitatie pentru implementarea sistemului informatic al dosarului electronic de sanatate. De aceasta data insa, contractul urma sa fie atribuit ofertantului cu cel mai mic pret. Detalii despre aceasta licitatie, AICI.
Si aceasta procedura a fost contestata la CNSC. Ca urmare, Casa Nationala a fost nevoita sa modifice documentatia de atribuire, dar procedura a continuat.
Pe 22 decembrie 2011, CNSC a admis in parte contestatiile a patru firme: SAP Romania, Mobius Solutions, Dacar Consult Express, si in tot contestatiile firmei Key Finance Corporation si a obligat CNAS (in calitate de autoritate contractanta) sa continue procedura de atribuire, in maximum 5 zile de la decizia CNSC, prin modificarea documentatiei de atribuire, cu decalarea termenul-limita pentru depunerea ofertelor, respectiv cu asigurarea unui termen de intocmire a ofertei de minimum 44 de zile, incepand de la data publicarii in SEAP a modificarilor.
Tot atunci, CNSC a respins cererea firmei Dacar Consult Express de suspendare a procedurii de atribuire. Decizia Consiliului si contestatiile celor 4 firme pot fi consultate AICI.
Potrivit celor mai recente informatii comunicate de Casa Nationala, licitatia pentru contractul de peste 130 de milioane de lei merge inainte si se afla pe 18 septembrie in stadiul analizei ofertelor primite.
II. Contractul pentru servicii de informare si publicitate in proiectul dosarului electronic de sanatate
In iunie 2011, CNAS a demarat licitatia pentru achizitia serviciilor de publicitate in acest proiect. Asa cum ii spune si numele, contractul vizeaza informarea si constientizarea populatiei si a medicilor cu privire la sistemul dosarului electronic de sanatate.
Vorbim de un acord-cadru, derulat pe o perioada de 24 de luni de la data atribuirii contractului, care este estimat in Caietul de Sarcini la 744.840 de lei, fara TVA (estimat si nu in cifra absoluta pentru ca nu a fost inca atribuit). Contractul va fi atribuit de CNAS prin licitatie deschisa ofertantului cu cel mai mic pret.
Alte informatii despre conditiile atribuirii contractului, in Caietul de Sarcini si in anuntul de participare care poate fi consultat AICI.
Contractul este finantat din fonduri europene, prin Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice.
III. CNAS a atribuit totusi un contract in proiectul dosarului electronic. Este vorba de un contract de servicii de audit intermediar si final pentru implementarea sistemului national dosarul electronic de sanatate, care a fost atribuit firmei Prosys Audit din Capitala.
Vorbim de un contract de 730.000 de lei, fara TVA. si in acest caz, proiectul e finantat din bani europeni. Contractul a fost atribuit firmei Prosys Audit in luna noiembrie 2011 si se deruleaza pe 12 luni, de la data atribuirii lui.
Contractul castigat de Prosys Audit vizeaza verificarea livrarilor de produse software si a licentelor de utilizare aferente, instalate si implementate, in conformitate cu cerintele proiectului, precum si verificarea cheltuielilor efectuate, in conformitate cu contractul de finantare nerambursabila. Amanunte despre aceasta licitatie, AICI.
Un detaliu
Desi dosarul electronic de sanatate are o pagina dedicata pe site-ul CNAS, momentan Casa nu a publicat inca nimic despre proiect pe pagina sa oficiala.
Sursa: Economica - via BadPolitics.ro

duminică, 16 septembrie 2012

Când Tehnologia ne invadează intimitatea: Guvernarea Electronică Mondială va putea cunoaşte tot ce se petrece în corpul fiecărui om


Ce se va întâmpla când tehnologia va cunoaşte tot ce se petrece în corpul fiecărui om?
Mulţumită unui senzor portabil şi intern, în scurt timp vom putea vedea în interiorul nostru aşa cum nu am mai făcut-o niciodată, având capacitatea de a monitoriza chiar şi cele mai intime procese biologice.
În prezent există multe produse create pentru a ne monitoriza activitatea fizică cu scopul de a ne ajuta să slăbim sau să ne menţinem un stil de viaţă sănătos. Astfel, oamenii strâng baze de date personale individuale, dar la fel fac şi companiile care produc aceste mecanisme.
Şi totuşi, se pare că ne aflăm abia într-o fază iniţială a acestui proces de monitorizare a proceselor biologice şi de stocarea a datelor referitoare la funcţionarea corpului.
La sfârşitul acestui an, compania MC10 plănuieşte să lanseze câteva produse revoluţionare. Este vorba despre produse care pot fi lipite pe haine sau pe pantofi, purtate drept tatuaje temporare sau pur şi simplu implantate în corp. Compania spune că invenţiile vor avea capacitatea de a monitoriza nu numai ritmul cardiac ci şi activitatea cerebrală , temperatura corpului şi nivelul de hidratare.
O altă companie, numită Proteus, va introduce un program pilot în Marea Britanie pentru crearea unui “Digital Health Feedback System” (un sistem digital care redă feedback cu privire la starea de sănătate) ce combină atât tehnologii portabile cât şi microcipuri de mărimea unui fir de nisip care ajută la transportarea unei pastile prin corpul uman. Alimentat de fluidele din stomacul “gazdei”, un astfel de microcip emite semnale preluate eliberate de un senzor exterior, captând date vitale.
Sano Intelligence, o altă companie, încearcă să obţină informaţii permanente despre fluxul sanguin prin intermediul unor senzori, de mărimea unor vârfuri de ace, ataşaţi pe plasturi.
Aceste companii urmăresc să adune o bază de date de la utilizatori anonimi pentru a putea înţelege patternurile de sănătate tipice pentru o anumită populaţie, cu scopul de a revoluţiona medicina. Totuşi, momentan nu se cunosc condiţiile în fiecare om va ceda datele personale pentru a ajuta la crearea unui produs.
Pe de altă parte, există şi alte moduri în care împărtăşirea acestor date ar putea ajuta în cercetările medicale. Linda Avey, cofondatorul companiei de genetică 23andMe, lucrează la un nou proiect numit Curious. Programul vizează oamenii care suferă de boli greu de diagnosticat, suferinzi de oboseală cronică, lupus sau fibromialgie şi urmăreşte să îi convingă pe aceştia să îşi împărtăşească simptomele şi alte date personale corelate cu starea de sănătate. Ei ar putea să divulge informaţii biologice stocate de dispozitive, dar şi alte obiceiuri legate de stilul de viaţă. Condusă în mod corect, cercetarea ar ajuta la găsirea unor noi informaţii cu privire la diagnosticarea şi tratarea bolilor.

Guvernarea Mondială Electronică înghite Moldova; implementarea primului pas către cipul din mână: SEMNĂTURA ELECTRONICĂ prin telefonul mobil. “Diavolul cucerește Lumea prin lenea și comoditatea oamenilor”


 „Semnătura mobilă” este un serviciu inovator, care permite autentificarea în spaţiul virtual pentru probarea identităţii cu ajutorul telefonului mobil.
Cu „Semnătura mobilă” cetăţenii vor putea semna acte la distanţă, rapoarte, declaraţii către instituţii sau cereri online. La fel, cetăţenii vor putea accesa servicii electronice atât publice, cât şi private.
“Guvernul a făcut încă un pas pentru a fi mai aproape de cetăţeni şi pentru a le simplifica viaţa. Semnătura mobilă vine să aducă oamenilor confort, operativitate şi siguranţă”, a declarat primul ministru Vlad Filat.
„Fiecare dintre noi, cel puţin o dată pe lună semnează acte şi solicită copii de documente. Autorităţile trebuie să se racordeze noilor rigori, să fie pregătite să facă faţă cererilor de documente electronice. Legea spune clar că instituţiile statului sunt obligate să accepte acte semnate digital. Documentul electronic are aceleaşi efect juridic ca şi documentul pe suport de hârtie, autentificat cu semnătură olografă. În secolul digital  interacţiunea dintre autorităţi şi cetăţeni poate avea loc cu succes în spaţiul virtual. În acest fel, scăpăm de corupţie, câştigăm timp şi devenim eficienţi”, a menţionat premierul.
Directoarea executivă a Centrului de Guvernare Electronică, Stela Mocan, a precizat că „Semnătura mobilă” va putea fi folosită de oriunde şi oricând, de pe telefonul mobil. Acest serviciu nu este unul obligatoriu, ci o alternativă la probarea identităţii cetăţenilor, aşa cum serviciile publice electronice sunt o alternativă pentru serviciile publice clasice, la ghişeu. Oricine va avea nevoie, de exemplu, de un act de stare civilă, de copia unui act oficial sau de indemnizaţii le va putea solicita online, utilizând „Semnătura mobilă”.
Până la sfârşitul anului 2012, „Semnătura mobilă” va fi oferită gratuit de către operatorii de telefonie mobilă. Pe viitor, preţul serviciului va fi unul accesibil pentru cetăţeni.
Pentru obţinerea „Semnăturii mobile” cetăţenii se vor deplasa la reprezentanţele operatorilor de telefonie mobilă. Procedura de achiziţie este simplă şi rapidă. Abonaţii vor completa o cerere şi vor primi imediat o cartela SIM specială care include semnătura mobilă şi un PIN cod unic. De asemenea, la momentul înscrierii, fiecare cetăţean va putea alege un plan tarifar şi un tip de abonament.
“Moldcell a iniţiat discuţii la nivel national, privind implementarea Semnăturii mobile în Moldova acum un an, deoarece în grupul nostru internaţional TeliaSonera avem deja 4 implementări de succes. Ceea ce părea un vis, astăzi a devenit realitate şi sunt mândru că Moldcell a contribuit la această mare schimbare în Moldova.
Spre deosebire de alte ţări, unde Semnătura mobilă a fost dictată de sectorul bancar, în Moldova lansarea acestui serviciu este realizată prin parteneriat dintre Guvern şi sectorul privat. Apreciem înalt această colaborare care denotă existenţa unei guvernări deschise şi transparente.
Moldcell încurajează implementarea acestei iniţiative la nivel global şi este membru activ al direcţiei Mobile Identity Stream în cadrul GSMA (Asociaţia internaţională a operatorilor de telefonie mobilă).
Suntem bucuroşi să împărtăşim experienţa acumulată şi cu alte ţări, astfel, transformând Moldova într-un bun exemplu de lider în inovaţii”, a declarat Barkin Secen, Director General Moldcell.
“Acum telefonul mobil devine un dispozitiv de semnătură autentică, ce are deplină putere juridică, fapt care permite celor peste două milioane de clienţi Orange, indiferent de tipul şi modelul telefonului pe care-l deţin, să beneficieze de accesul la serviciile electronice. Activarea acestui serviciu va putea fi făcută în toate magazinele Orange, la solicitarea clienţilor.
În procesul de lansare a semnăturii mobile ne-am bucurat de implicarea şi suportul plenar al experţilor Grupului Orange din domeniul aplicaţiilor pe SIM. Împreună, am finisat temelia unei construcţii grandioase.
Semnătura mobilă deschide perspectiva de a dezvolta noi servicii electronice – atât publice, cât şi comerciale. Şi suntem convinşi că lansarea semnăturii mobile va schimba viaţa de zi cu zi a fiecărui locuitor al Republicii Moldova”, a declarat Liudmila Climoc, Director General ORANGE Moldova.
Potrivit legii nr. 264 din 15 iulie 2004 cu privire la documentul electronic şi semnătura digitală, documentele în format electronic se echivalează cu documentele pe hârtie semnate olograf.
Pentru obţinerea dreptului de semnătură digitală prin intermediul telefonului mobil vor fi folosite certificate eliberate de Centrul de telecomunicaţii speciale, iar dreptul de înregistrare a utilizatorilor va fi dat operatorilor de telefonie mobilă.
“Certificatul cheilor publice utilizat pentru serviciul Semnătura Mobilă este eliberat de Î.S. „Centrul de telecomunicaţii speciale”. Fiecare posesor al semnăturii mobile poate fi sigur de faptul că aceasta va oferi un grad sporit de securitate a operaţiunilor executate, integritatea datelor, rapiditatea procesării, confidenţialitate, nonrepudiere.
Semnătura mobilă nu este altceva decît semnătura digitală emisă în mod tradiţional de Centrul de telecomunicaţii speciale şi are acelaşi efect juridic ca şi documentul pe suport de hîrtie semnat cu semnătură olografă. Constatăm cu bucurie,  că această oportunitate oferită cetăţenilor, va spori nivelul de uzualitate a semnăturii digitale, care va deveni, în curînd, un lucru obişnuit pentru majoritatea dintre noi, şi nu unul complicat de înţeles.”, a declarat Serghei Popovici, Directorul general al Î.S. „Centrul de telecomunicaţii speciale”.
În luna februarie, 2012, operatorii de telefonie mobilă din Republica Moldova au semnat Acordul privind aplicarea serviciului de identitate electronică mobilă – Mobile e-ID. Pentru început, serviciul este lansat cu operatorii Moldcell şi Orange.
Lansarea serviciului “Semnătura mobilă” este una dintre priorităţile  Guvernului pentru anul 2012. Recent Centrul de Guvernare Electronică  a lansat un nou serviciu public electronic „e-Cazier”, iar până la finele anului curent urmând să fie lansate alte servicii, cum ar fi online-licenţa, raportarea electronică la Compania Naţională de Asigurări în Medicină şi aplicarea online pentru acte în domeniul construcţiei.
Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.egov.md şi pe portalul www.servicii.gov.md.

vineri, 14 septembrie 2012

Duminică, la Guvern, miting pentru Unire


Solidaritate cu marsul unionist de la Chisinau
Bucurestenii care doresc sa sustina marsul unionist insa nu pot face deplasarea la Chisinau, sunt invitati sa-si exprime solidaritatea cu fratii basarabeni la mitingul organizat de catre Alianta Nationala la Bucuresti, duminica 16 septembrie, ora 17:00 in Piata Victoriei (trotuarul din fata muzeului Antipa). Informatii suplimentare la tel: 0721.122.111
 mai multe detalii pe aliantanationala.org 

sâmbătă, 1 septembrie 2012

Google ne aduce… internetul obiectelor. Tehnologia care ar putea identifica orice obiect de pe pământ



Google a înregistrat un patent pentru o tehnologie care ar putea revoluţiona căutările şi reţelele de socializare, scrie Daily Mail.
Este vorba despre un program care „scanează” fotografiile sau filmuleţele şi „recunoaşte” instantaneu mii de elemente: clădiri, steaguri, semne de circulaţie, locuri sau oameni.
Această tehnologie ar face mult mai uşoară etichetarea pozelor sau a clipurilor şi adăugarea lor în diverse categorii, acţiuni care acum se fac manual, de către utilizator.
Google a precizat că, pentru început, baza de date a noii tehnologii va fi de circa 50.000 de elemente, de la obiecte, la clădiri, locuri sau peisaje.
Daily Mail scrie, însă, că această nouă tehnologie ridică probleme legate de confidenţialitate, deoarece Google ar putea afla foarte multe detalii prin intermediul ei.
„S-ar părea că utilizatorii pierd din nou controlul asupra datelor personale. Dacă informaţiile despre tine sunt adăugate în fotografii, înseamnă că Google poate şti totul despre tine. Acest serviciu ar trebui să fie opţional, iar Google nu ar trebui să-l folosească pentru a afla mai multe informaţii despre oameni, fără acordul lor”, a declarat Nick Pickles, directorul grupului pentru libertate civilă Big Brother Watch.